Pressmeddelande: "Ica står kvar" - femte filmen i vår digitala berättelseserie

Projektet "Arbetsgivare för anhöriga" vill lyfta anhörigfrågan och kombinationen yrkesverksam och anhörig. Mot bakgrund av det har projektet i samverkan med (H)järnkoll och Unga Berättar tagit fram åtta digitala berättelser i samarbete med anhöriga, arbetsgivare, anhörigkonsulenter samt anhörigföreningar. Berättelserna ska spridas på arbetsplatser runt om i Sverige och fungera som informations- samt diskussionsunderlag kring vad en arbetsgivare kan göra för att underlätta för sina medarbetare som samtidigt är anhöriga.

Den femte berättelsen i filmserien handlar om Claes Wallman som är Ica-handlare för Ica Våxnäs i Karlstad och medlem i nätverket Arbetsgivare för anhöriga.

- Att vara en anhörigvänlig arbetsplats är naturligt för mig och det ger ett bra renommé både för arbetsplatsen och för mig som människa. Jag ser positiva resultat i min försäljning genom att jag ger mina anställda det stöd de behöver. Ica står kvar! säger Claes Wallman.

Läs hela pressmeddelandet här (pdf, nytt fönster)

Senast uppdaterad 2014-08-14 av Gun Hjortryd, ansvarig utgivare Lennart Magnusson